...Kisah Cinta 07Feb 2010....

......Hari-hari yang penuh dengan emosi....

Wednesday, June 30, 2010

smlm p cek up!!


semalam aku p cek up!!.. dah 17 minggu.. kejap jerk rasa.. hehe..
maksudnya.. aku dah 4 bulan lbh..Alhamdulilah..

sbnarnya dah 3x kali aku p cek up kat KPMC tu..
aku pilih KPMC sbb dekat dgn rumah..pastu aku blh cekup malam..
kalo siang mmg susah lah kan.. dah lah aku ni banyak cuti sejak preggy ni..
karang nk cuti lagik.. lagipun aku ni paling malas bab tunggu ni..mmg pantang aku dr dulu
kalo aku p gomen mmg nak menunggu tu paling aku malas.. pastu dia bkn ikut nombor
dia ikut siapa yg paling kritikal.. baik aku p private.. walaupun ader org yg ckp buang duit..
tapi aku tak kisah..janji hati senang..karang bengang tak pasal2 darah naik..hahaha
dah lah nk wat cek up...

aku pilih Dr. Mimi Suria.. of course lah sbb dia pempuan kan..
asben aku yg request nak prempuan..

mmg berbeza kali p private n gomen.. mmg lah mahal kan..
tp cepat.. dan layanan bagus.. doktor baik.. n yg best ader scan!!

first aku scan.. doktor cuma tunjuk jantung dia..yg lain2 lom nampak lagik..
masatu tak rasa pape lagik.. biasa jerk..lagipun masa tu aku sorang..
first cekup kena p siang..pastu baru wat appoimnt ng doktor nk malam
Dr. Mimi ni ada malam pada hari Rabu jerk..so kalo ader date nk tgk wayang murah..
cancel lah yee.. hehe--

kali kedua..aku p ngn asben..aku yg ketiga..oklah tu..
mula2 kena test air kencing n berat..berat aku turun lagik!!
pastu jumpa doktor amik tekanan.. dan scan..
masatu baby kecil lagik.. tp dah nampak tangan..kaki..kepala..
lambai2 kat aku.. terharu!!.. nasib doktor bg tgk lama tp tak puas..
asben aku lak macm tkejut..hahahaha
tp bila doktor Mimi halakan monitor pada asben aku..baby terus berenti gerak..sampai doktor kata.. "tu kan ayah awak tu.."
terus dia gerak balik.. bila monitor p kat aku balik..mmg aktif dia gerak.. mungkin dia tahu..
ini ibu aku.. dan nk ckp.. "ibu..ibu.. saya ni.. " hahahaha
agak aku lah...

balik tu..aku kata kat asben.. "apasal erk baby tak mo gerak bila tgk abang?"
asben aku ckp.. " dia pelik..apasal muka org ni sama macam muka aku ni"..
hah??.. yeker??.. eleh nk kata baby ni macam muka dia lah tuuu.. iskhhh!!

mlm tu aku asik terbayang jerk tangan dia melambai aku.. rasa mcm nk bawak balik jerk sacn tu.. hahahahaha

semalam..ecehhh!!
aku p cek up lagik..
macam biasa test urine..timbang berat..amik tekanan
pastu scan.. kali ni baby dh besar..
bila aku tanya doktor gender anak aku..dia kata baby kecil lagik
susah nk nampak..lagipun terlindung dengan tali pusat..
tp doktor kata..dia dapat agak anak aku ni jantina apa..
tp dia takleh bgtahu..sbb agak jerk.. hanya utk rekod dia saja..
iskhh doktor ni.. saja jerk nk buat aku saspen..
bila monitor hala ke asben aku..
aku pelik bila laki aku banyak tanya..sbb laki aku ni kan pendiam..
mungkin dah tak terkejut mcm hari tu kot..hahahaha
doktor kata next cek up kena amik darah..
dia bagi form..
pastu kami pun p tunggu kat G floor..kat farmasi amik ubat..
laki aku tunjuk rakaman tadi..ohhh barulah aku tahu..
patutlah dia banyak tanya..rupa2nya dia rakam masa doktor hala monitor tu..
nak bagi suara dia ader lah tu..konon2 dia banyak tanya..prihatin yer??..
hehe..

itulah kisahnya.. nasib cek up kali ni semuanya ok
kalo cek up yg kedua..air kencing aku ader protein..
sbb aku tak minum air..
makcik aku kata.. (dia ni nurse gomen)
ader protein bukan maksud kencing manis..
tp bahaya gak.. tak silap aku boleh sbbkan sejenis penyakit..
tak ingat lah namanya..hehe..
bahaya tuk aku dan baby..

Nota Tumit: Tak sabar nak rasa baby menendang... nikmatkah??...

No comments:

Post a Comment