...Kisah Cinta 07Feb 2010....

......Hari-hari yang penuh dengan emosi....

Sunday, August 1, 2010

Tabah hati seorang wanita


Sebenarnya entri ni dh lama aku nk post tp asik tertangguh.. malas pun ader hahahaha.. sbb syok sgt baca blog org hingga blog sendirik pun terabai..

Ni aku nk cerita sikit.. ader satu hari tu aku bangun awal sbb excited nk masak breakfast tuk aku dan suami so buka lah TV9 tgk rancangan Nasi Lemak Kopi o..pengacaranya Sharifah Shahirah n Fara Deeba.. dan ader satu segmen tu.. mrk mjemput anne ngasri.. sejuk jerk tgk muka dia lbh2 lagik sejak dia dh bertudung ni..

mcm yg korang tahu.. dia kan dah sah bercerai talak 3 dgn suami dia.. talak 3 ok.. dan dia sedang preggy 6 bulan.. adoiii.. kesiannya.. tp kalo tgk muka dia mmg tabah habis.. dia senyum saja tapi dlm hati siapa tahu kan.. tp kalo tgk dia mmg salute lah.. tabah sgt..

aku yg sibuk kat dapur intai2 nk tgk rancangan tu.. n ramai gak penonton yg call..minta pendapat dan tanya macam mana dia boleh lihat tabah dan senyum jer.. tp last2 tu akhirnya anne menangis jugak.. sbb mungkin dia terharu dgn sokongan yg org ramai beri pada dia.. aku pnh baca news paper.. mak anne ni kata.. anne ni sgt2 lah perahsia orgnya.. macam mana besar masalah pun dia tanggung sendirik...

aku yg duk intai2 ni pun tergenang gak air mata.. sedih wei.. bkn apa.. dah lah preggy lak tu..nk hadap semua tu sendirian.. nasib lah dia ader dua org hero..mungkin jadi sumber kekuatan kan.. tp dia kata... anak dlm rahim tu yg buat dia kuat.. dia ckp anak tu mcm paham situasi ibu dia.. Allah tu Maha Kuasa kan.. cthnya macam Nora Danish pun macam tu gak.. kena cerai masa preggy.. so kuat sbb anak..

aku mmg suka tgk anne ni.. lagi2 masa dia berlakon dalam dunia baru jadi madihah.. mmg dia berlakon tak plastik lah.. pastu aku ingat drama anak angkat dia berlakon masa kecil2 dulu mmg best.. sampai menang award tau.. tp dia jarang berlakon filem.. banyak drama jerk walaupun dah lama berlakon.. muka dia pun sweet jerk.. tenang jerk..

apa2 pun.. doakan lah yg terbaik tuk dia n anak2 dia kan.. kita tak tahu masalah org macam mana.. berat mata memandang, berat lagik bahu yg memikul..

Nota Tumit: Gambar tu ehsan dr Mr. Google okies...

No comments:

Post a Comment