Daily Calendar

...Kisah Cinta 07Feb 2010....

......Hari-hari yang penuh dengan emosi....

Friday, July 2, 2010

Manusia oh Manusia..

Susahkan jadik manusia ni..nk puaskan hati semua org.. kita diam salah..kita bising salah..abis macam mana??.. Kita tak kacau org pun..diam2 buat kerja tetiba ader lah dgr citer..macam ni..macam tu..iskhh.. geram betul.. rasa macam nk p jerk semuka ngn org tu.. tp kalo buat macam tu..rasa mcm sama jerk biol..jadi diam saja..pekak telinga sudah..

  1. Ni kisah masa aku nk kawen.. aku mmg ader rapat ngn seorg makcik ni..ntah macam ner aku pun tak ingat aku leh TER rapat ngn dia.. yg aku sedar..dia rajin bawakan aku makanan walaupun aku tak minta..aku ni kan jujur lagi budiman org nyer..org bagi..amik jelah..makan..masa tu lah aku ader mcm2 masalah..so ader lah aku citer ngn dia..yelah..aku ni muda..of courselah nak minta pendapat org yg lbh tua kan.. so jadiklah rapat..hingga lah tiba 1 masa aku dh tak rapat dh ngn dia..sbb nya??..sbbnya masa tu aku amat2 lah sibuk..mmg nak gila lah rasanya..sbb kat departmnt garfik ni tinggal berdua jerk..kawan aku yg sorang tu dah berenti..masa tulah kerja tgh menggila..mmg tension sbb byk yg urgent..so mbuatkan aku TER renggang lah pulak ngn makcik ni..pastu dia pun diam n tak tegur aku sampailah satu masa bila aku nk kawen kan..aku pun bagilah kad kat semua org kat opis ni..rapat ker..tak rapat ker..aku bagi jerk..dtg ker tak..tak kisahlah kan..janji aku dah bagi...tahu tak..masa aku bagi kat makcik ni macam mana..??..dah lah dia tak pandang muka aku masa aku bagi kad tu..pastu dia hulur fail dia suh aku letak atas fail..bukan amik pakai tangan..siapa lagik kurang ajar??..pastu dia terus blah tak cakap pape.. masa tu mmg aku terasa..so rude!!..ok takper.. itu satu hal..hal yg kedua..aderlah seorg kat opis ni bgtahu aku..ngadu kat aku..katanya makcik ni kecoh2 kat org semua tak mo dtg wedding aku..dia kata aku bg kad macam tak ikhlas jerk..langsung tak ckp pape..ohh..ini boleh mendatangkan marah ok!!... masa tu aku rasa nk jerk p jumpa maikcik ni.. apa masalah kau ni hah??.. padahal dia baru jerk balik dari buat haji..macam tu ker perangai org baru balik haji??..baik ko tak payah p haji kalo perangai macam tu.. aku ni mmg lah perangai macam ni kan..sbb aku ni blom dpt hidayah p haji..duit pun tak banyak..kiranya oklah kan aku tak p haji lagik ni dia tu..balik haji boleh fitnah aku macam tu??..kawan aku kata.. teruk btl makcik tu (padahal kawan aku ni India) dia pun leh tahu..dia kata..p haji tapi apasal perangai macam tu??.. tak insaf langsung.. aku kata kat kawan aku ni..aku bagi kad kat semua org..supaya tak ader yg terasa kan..dtg atau tak..terpulanglah.. bukan aku hadap sgt dia nk dtg.. tp tak bestlah bila fitnah aku macam tu..dia yg mula2 kurang ajar ngn aku..pastu canang kat org aku ni lak yg kurang ajar..mentang2 aku ni muda..dia tu tua..of course ramai percaya fitnah dia tu..ok takper...dosa kau..mmg aku tak maafkan.. fitnah aku kan??..takper.. pastu dia citer kat semua org.. yg dia selalu minta tlg aku hantar n amik dia kat umah tu semua dia bagi aku duit minyak..gila fitnah lagikk.. mana ader dia hulur duit minyak..paling tak pun dia belikan aku kuih.. tujerk..3 biji rm1..duit minyak rm1 ker??.. sakit tul hati aku masa tu..buat baik ngn org..tp macam ni lak org balas kan.. kdg2 btl gak kata org..jgn tgk org tu rajin p solat..tak pnh terabai..tp perangai kalahkan se***.. kalo lah baik kan..apa sbb dia fitnah aku semua??.. aku ni diam jerk.. tp tetiba ader lak suara macam2 yg tak btl.. kalo ikut panas baran aku..jumpa jerk dia..tak ckp banyak..aku terus jerk lempang.. tua muda.. dh tua..buat2 lah bertobat.. ni tak..tambah dosa..yelah baru balik haji..dosa tak ader.. tu yg p buat dosa kan??..kan??..Nauzubillah....
  2. Ni pasal saudaara sendirik lah..pasal kahwin aku gak..aku mmg tak berapa rapat ngn family belah bapak aku..mmg dari kecil..so bila balik kg tu bawak diri lah kami adik beradik.. bkn tak selalu jumpa tp sbb dulu ader krisis kan dlm family..so mmg nmpk janggal lah nak bermesra bertepuk tampar macam family mak aku..so bila aku kawen..family belah bapak aku lah ramai dtg..kalo ngn makcik2 n pakcik2..ok lagik..tp ngn sepupu sepapat ni mmg tak ngam lah...sbb diorg ni stok2 berlagak..aku ni bkn jenis macam tu..malas ar nk lawan2 ngn diorg..so ader lah sorang sepupu aku ni..perempuan..kekwat giler.. tak pakai tudung..bajet cantik?..hahahaha.. sctly dia bertunang dulu dr aku..hantaran 10k.. tu pun bapak n mak aku yg citer..aku mmg takkan tanya..buat apa kan?..bukan hal aku pun..so bila asben aku hantar rombongan bertunang..terus diorg bagi duit hantaran sekali..10k gak.. so 4 bulan pastu terus kitaorg kawen..tak tunggu lama lah kan sbb family lelaki mmg nk cepat kalau boleh..tapi kitaorg yg minta 4 bulan lah.. masa aku bertunang dia sorang jerk tak dtg..lantak ko lah kan..aku tak kisah pun.. tp tup2 masa aku kawen..dia dtg..aku ni kan berhati mulia..mmg tak pk bkn2 lah..suka hati kolah nk dtg ker kan..tak nak pun aku tak kisah.. so hinggalah satu hari aku terbuka fb sepupu aku..aku tak add dia..tp oleh kerana dia tak private so aku leh lah tgk wall dia kan..so aku terpandang lah ader gambar perkahwinan aku yg ditag..masatu aku baru seminggu kawen kot..so mmg tak aderlah gambar kawen lagik kan..hrp kwn2 jelah..so aku pun tgk.. baca jer tittle dah myirap darah aku..tu blom baca komen2 kat gambar tu..aku terus telefon bapak aku..siap nangis2 lagik..ciss..terasa tau..dia punyalah kutuk2 aku.. siapa lagi..sepupu aku yg kekwat tulah..dah lah sblm tu..bapak aku pujuk aku p kenduri tunang adik lelaki sepupu yg kekwat tu..mmg aku bajet nk p..sianlah kan..diorg dtg kenduri aku..tp bila jadik mcm ni terus aku kata kat bapak aku..cancel nk p kenduri diorg..balik umah..aku terus tjk kat bapak n mak aku..n sblm tu aku ader antar mesej kat perempuan ni..aku tanya apa masalah dia kan kutuk2 aku kat Fb..korang tahu..dia reply nk ckp mmg kurang ajar nk mampos...aku tjk lah kat parent aku..siap ckp aku gampang lagik..balik kg..aku bgtahu nenek aku..so nenek aku tanya dia..dia tak ngaku pastu delete kat Fb dia semua komen yg dia komen kat majlis kawen aku..takutlah kan?..semua org tanya dia tak ngaku..pastu..tak habis lagik..adik lelaki dia yg bertunang tu antar mesej kat aku.. marah2 aku..kata aku ni macam2 n siap ckp tu bkn kakak dia yg ckp..dia kata sepupu aku yg hi***** yg ckp..apa dia ni ingat aaku bodoh ker?..dah aku bc mmg kakak dia yg tulis kt komen tu..sepupu aku yg hi***** tu tak tulis papae pun..mmg lah kakak dia ni dah memutar belitkan fakta..sampai ngn adik sendirik pun dia tipu n gunakan nama org lain yg tak bersalah sbb takut..pastu adik lelaki dia siap cabar aku balik kg minggu depan..dia kata semua saudara mara dh tahu kes ni tp tak nak besar2 kan..lawak kan??.. aku ker yg mulakan dulu??.. so aku ngadu kat adik lelaki aku..punyalah mgamuk adik aku..pastu kitaorg balik kg sprt yg dijanjikan..mmg saudara mara semua ader..tp korang nk tahu..btg hidung diaorg ni langsung tak ader..bacul ker??..nampak sgt bersalah kan??..poyo2 jerk cabar aku balik kg..konon2 nk gaduh ar..tapi dia yg tak balik..alasan esok ader exam.. takkan ko tak tahu bila ko nk exam kan??.. bagi alasan banga** mcm tu kat aku.. lawak kan??... huhuhu.. Diorg ni sbnarnya takut ngn bapak aku..sbb bapak aku ni garang...tp biasalah berlagak jerk lbh...cakap gebar2.. siap kata aku ni tak penting bg keluarga Mahat..Hello..aku tak kisah pun tak penting bg keluarga Mahat..ader aku kisah??..kalo ko ckp aku tak penting bg keluarga Mahadi (sblh mak aku) mmg lah aku kisah...ni keluarga Mahat...cittt..tp ko kenalah ingat ok..ko kata penting ker tak...aku ttp penting bagi Timah dan Fatimah...sbb mak aku dan bapak aku sepupu ok...aku ni cucu kuat..ko ingat tu..lagik satuu...kalo aku citer kisah aku masa kecik macam mana nenek ngn atuk Mahat ko tu layan aku...macam menatang minyak yg penuh..sure ko bengang kan...tp aku malas nk berlagak ngn ko...hahahahahaha...nasib aku ni tak bodoh n ader penyakit merbahaya walaupun mak aku ngn bapak aku sepupu...tak macam ko..mak bapak kawen jauh2 pun tapi ckp tak guna otak.... Nauzubillah...
Nota Tumit: Dua kisah nilah yg plg berbekas dlm hati aku..mmg susah lah nk maafkan.. Maaf..teremosi lagik sekali!! ;P

No comments:

Post a Comment