...Kisah Cinta 07Feb 2010....

......Hari-hari yang penuh dengan emosi....

Tuesday, July 6, 2010

Meroyan di hujung minggu


Sbnarnya..aku masih blom berkesempatan masak tuk asbenku yg tercinta..
opss..jgn cpt sgt kata aku ni malas ke apa okies..
Masa baru2 kawen aku dan asbenku duk bersama familyku.. jadi sudah pastilah aktiviti masak memasak mak aku yg uruskan..balik kerja jer mak aku dah siap masak..so aku dan asbenku hanya makan saja.. lagipun takkan aku nk masak lagik.. kalo tak pun aku goreng telur dadar sbb dah boring sgt mkn daging atau ayam... pastu..bila dah pindah ni..aku lak kena alahan..mmg tak leh masuk dapur.. eh silap..masuk dapur boleh.. cuma aku takleh bau2 masakan..rasa nk muntah..dan sampai skrg aku tak suka p kedai makan sbb bau masakan kat kedai akan lekat kat pakaian aku n buat aku tak selesa.. n satu lagi sbb ialah.. kami masih tak ada dapur gas.. sbbnya asben ku amat cerewat dlm membeli brg rumah.. dan ianya amat susah utk mencari yg memuaskan hatinya..lagipun aku kan tengah alahan..jadi asbenku mahu membeli peralatan lain dahulu..jadi aku ikut kan saja..

tapi..
bila alahan ku dah semakin kurang dan selera pun bertambah baik..aku macam meroyan pulak..
bila nak dapat dapur gas ni???.. aku dah meroyan nak masak.. mcm zaman belajar dulu..
sbb bila aku kepingin nk mkn sesuatu boleh aku terus masak jerk..ni karang bila nak beli..
nk cari lagi..pastu kdg2 tmpt biasa yg ader jual..tak meniaga pulak..tu takper lagik..
kalo ader pun tak menepati piawai tekak aku yg sgt2 cerewet sejak preggy ni...alahai!!!

sbb yg lainnya ..aku skrg suka sgt tgk dan baca blog2 masakan...
rasa mcm nk try buat..bkn masa anak dara tak nak try tapi mak aku tak suka org guna dapur dia.. lagi satu..aku tak suka org campur tgn bila aku masak.. karang..ni tak boleh..kena bubuh ni.. takleh bubuh tu.. padahal aku mmg nak atau taknak bubuh bahan2 tu...
so..bila ader dapur sendirik..suka hati akulah kan nak masak macam mana pun..
nk tambah2 ikut tekak aku ker.. nk kurang kan bahan A n ganti dengan bahan B ker..kan?
so macam dah sgt2 meroyan dah ni.. tp malas nk citer kat asben aku sbb aku takut bila dah ader nnti aku punya semangat lak yg tak ada..huhuhuhu...
tp..biasalahkan dah jadi wife ni kenalah masak tuk asben.. sian asben aku..asik mkn nasi bungkus jerk...nk buat macam mana kan..dah tak ader dapur gas.. dia gak yg memilih bagai..so..terpaksalah..lagipun aku kan kerja..balik pun dah nk maghrib mmg surelah aku penat nk masak ..n cuci baju lagi hah..cuma kalo hujung minggu lah aku akan meroyan sengsorang..huhuhu... asbenku janji bulan ni.. tapi tak tahu lagik bila sbb kami tak sempat nk bershopping sbb hujung minggu memang sangat2 sibuk.. ingat nak survey brg2 baby sekali..sian anakku..satu apa pun ibu tak beli lagik..mmg ibu tak ada mood nak keluar lah sayang..suka sgt duk umah yg sejuk tu.. sampai nk p kerja pun rasa berat jerk nk tinggalkan umah sbb rasa umah kita tu best sgt...hehe..

Nanti bila dapat dapur gas..aku nk masak apa dulu erk??..macam2 dah ni ader dalam pale otak aku.. tak sabarlah..excited sangat.. tp aku rasa nak masak makaroni goreng..
hah??.. makaroni goreng jer?.. ingatkan nak rendang ayam ker kan... tp makaroni goreng aku ni tak sama macam yg kat kedai..ni special aku punya resepi... rasa teringin lah nk makan..adoiiii..

No comments:

Post a Comment